Total Pageviews

Tuesday 27 January 2015

Moje urodziny

Kto kocha ten wie                 
Wie, że wie, że jest                 
Taki dzień                         
Kiedy zwą ich                         
Dziadkami w urodziny swe.         

I ja wstałem słysząc wnuczki wołanie    
Dziadku dziadku wstawaj                 
Dziś twój dzień                         
Koronacji do służby                
Bycia dziadkiem.                

Słucham i myślę
Kto krzyczy
Mając 49 urodziny                 
W tym dniu,                          
Kiedy na nowo przybyło latek. 

Wnuczka z córką wzniosły toast
Ja wypiłem kwaśny sok
Teraz wiem kto kocha
Tak jak córka lecz nie córka,
Tylko córka mojej córki moja wnuczka.

Ona dziecko mimo to nie moje
A mi przybyło lat
Lecz kocha i dziada
Który choć stary
W wnuczce uchwycił miłość.

Wnuczka mądra tak jak dziad 
A ja mądry tak jak wnuczka 
Widząc fotografię wspólną 
Wnuczki z dziadkiem i córki 
Córki córki moja wnuczka


Razem goście zaśpiewali
Sto lat dziadkiem bądź
Dostając od wnuczki
Bukiet kwiatów kupionych
Od córki jej córki mojej wnuczki.

Teraz tak się składa
Że córka córki moja wnuczka
Obie zwą mnie dziadkiem
Mimo to, że córka moja
Jest córką córki mojej wnuczki.

                               
Piją młodzi piją starzy
Ja pijany od tej mowy
Córki jej córki mojej wnuczki
Że sam już nie wiem
Ile wnuczek mam.

Zmierz nadszedł
Goście poszli
Córka jej a moja wnuczka
Znów wołały jednym głosem
Dziadek naszej mamy wnuczki.





Autor Jacek Marek Krawczyk
    Kraków 2011.01.22

No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl