Total Pageviews

Saturday 5 September 2015

Warto przeczytać

          Czasami się zdarza, że ktoś nam poleci książkę i mi się zdarzyło, że polecono mi książkę, którą zresztą dostałem i nie musiałem kupić. Książka jak książka ma ponad 500stron i czyta się ją ślamazarnie. Jednym słowem zdanie po zdaniu. Jednak ma takie pisanie swoje zalety. Przede wszystkim to, że można wywołać obraz jaki narzuca nam napisany fragment. No tak czytać i wymyślać na podstawie tekstu obrazy to frajda musicie sami to doświadczyć, aby zrozumieć. Tytuł książki brzmi następująco „Ciemna Strona Księżyca” napisana przez Nora Roberts. Dlaczego ją polecam zapytacie się mnie. Odpowiedź znajdziecie w książce. Ja natomiast zainteresowałem się zagadnieniem jakie wyłania się z książki. Czy człowiek psychicznie chory może być świadkiem wydarzenia, które by zaprzeczało człowieczeństwa, które nie ma się do panujących zwyczajów w środowisku ludzi sobie tak bliskich na wyciągnięcie ręki. Jak wiemy świadczyć to być odpowiedzialny za swoje świadczenie ponieważ wydaje wyrok, który odzwierciedla się w karze powiedzmy pozbawienia wolności, albo wykluczenia ze społeczności makro lu mikroregionu.
Sama osoba świadcząca jest psychicznie chora jednak mimo choroby zaakceptowało ją społeczność makroregionu. Jednak problem narasta kiedy brak rzeczywistych dowodów na jej świadczenie. Osoba ta traci wiarygodność, a ludzie myślą, że choroba narasta. Jednak zadaję sobie pytanie jeżeli świadcząca osoba jest psychicznie chora czy można jej uwierzyć w jej zeznaniu. Myślę, że tak. Jednak nie można nadać sprawie obiegu śledczego, a jedynie poszlakowego, który to obieg powinny prowadzić specjalne grupy wyselekcjonowane do tych osób, które nie potrafią lub nie mogą zdefiniować swojego zeznania. Zdefiniować to znaczy udowodnić na podstawie pozostawionych śladów, że ma się rację. No cóż myślę, że o to chodziło Nora Roberts, aby tak w życiu było jak w książce. Dlatego tą i jak na razie tą tylko książkę polecam na deszczowe dni.  Autor tekstu Jacek Marek Krawczyk-Kraków 2015.09.05

No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl