Total Pageviews

Sunday 11 September 2016

A chciałoby się wiersz napisać

Kiedy nic nie przychodzi
Do głowy,
A chciałoby się wiersz napisać
Wtedy biorę pierwszą
Lepszą książkę
I teraz się zaczyna
Pisanie wiersza.

Wziąłem nie powiem
Ciężki kaliber
„Ethos”
By otworzyć na stronie 109
I szukam pierwszego wyrazu
Znalazłem słowo banał.
                 
        &

Mądrość przemawia przez ciebie
Chciałoby się powiedzieć,
Ze nie ma mądrzejszych
Od ciebie.

Jednak gdy wypijesz
Ten jeden kieliszek
Śmiechu warte te twoje gadanie
I wszystko wydaje się banałem.

Nie wściekaj się proszę
Ja wiem obrazić cię łatwo,
Ale jak mówi wielki uczony
Nawet w banale można
Znaleźć prawdę.

Prawda mi tylko znana
Ponieważ fundament mam mocny
Więc ja cię przepraszam,
Ale gdy ciebie cytuję
Zaznaczam, że nie wypiliśmy
Ani jednego toastu.

Autor Jacek Marek Krawczyk
Kraków 2016.09.11


No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl