Total Pageviews

Tuesday 10 November 2015

Powrót do lat dziecinnych

Przyjechałem tam gdzie byłem,
Kiedy byłem małym chłopcem,
By zobaczyć ile się zmieniło
Od czasu gdy wyjechałem
W inne miejsce.




Szedłem ulicą główną
Do domu z lat dziecinnych
Po drodze mijałem znane miejsca,
Które były takie jak je zapamiętałem.

Tyle lat minęło, prawie półwieku
Kamienice poczerniały od smog a
Ludzie byli inni
Nie było już tych, których żegnałem.

Dzielnica mi znana
Każdy zakamarek i podwórko
Na których bawiłem się
Z moimi rówieśnikami.

Czułem się tu tak swobodnie
Jak ryba w wodzie,
Lecz to już nie była
Moja dzielnica
Dzielnica ludzi ubogich.

Czy warto było powrócić
Zadałem sobie to pytanie?
Warto było!
Już wiem,
Ze może minąć pół wieku
I nie zmieni się krajobraz.

Autor Jacek Marek Krawczyk
Kraków 2015.11.10

No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl