Total Pageviews

Wednesday 3 August 2016

Przygoda przedwakacyjna – opowiadanie

Podniosłem przyłbicę ponieważ miałem okulary do czytania
i zobaczyłem przed sobą talerz zupy, który żona mi podała.
Zawsze kiedy chcę się odizolować od zgiełku i hałasu
w domu zakładam okulary i korki do uszów i czytam gazety.
Wyciągnąłem korki z uszów i znów byłem w rodzinnym gronie.
Zona podała mi drugie danie ponieważ już zdążyłem zjeść
zupę. Byłem najedzony i szczęśliwy po spożyciu posiłku
i wtedy podeszła do mnie córka i pyta Tato gdzie pojedziemy
na wakacje? Spojrzałem na żonę to znowu na córkę i z łzami
w oczach powiedziałem – nigdzie! Córka spojrzała na mnie
badawczym wzrokiem, lecz o dziwo nie rozpłakała się
tylko z uśmiechem na twarzy powiedziała. Mam świetny
pomysł Mamo i Tato jak zarobić pieniądze na wakacje.
Tylko musisz wyrazić zgodę. Ale na co? Usiądź z Mamą
na tapczanie i przygotujcie pieniądze ponieważ zacznę
od was. Usiedliśmy z żoną na tapczanie. Ja oczywiście
zaglądnąłem do portfela. Na szczęście miałem pięćdziesiąt
złotych – niech ma na cukierki pomyślałem. Cisza zapanowała
w mieszkaniu. Córka znikła, a my czekaliśmy, czekaliśmy
jak barany na hali na bacę. Wtem usłyszałem muzykę i wbiegła
moja córka z dwoma koleżankami i zaczęło się przedstawienie.
Po godzinie zaczęliśmy z żoną bić brawo, a ja wyciągnąłem
z portfela i zapłaciłem za występ 50zł córce. No to jak wyrazicie
zgodę. Ale na co!? Abyśmy występowali i przedstawiali nasze
przedstawienie. Zaczniemy od naszej najbliższej rodziny.
Wyrażamy krzyknęliśmy razem z żoną. Córka popatrzyła na nas
i mówi, ale to jeszcze nie wszystko. Nie!? Podała mi komórkę
oczywiście moją i mówi no to Tatku do roboty. Będziesz naszym
impresario. No tak, a już myślałem, że wakacje będą nie ciekawe.
Rad nierad zacząłem dzwonić na początku do swoich bliskich
a później do kolegów i koleżanek aby wyrazili zgodę na występ
mojej córki z dwoma koleżankami. Pewno jesteście ciekawi
jak to się skończyło – no to wam powiem. Córka wyjechała
z dwoma koleżankami na obóz z Ymcą , a ja musiałem spłacać
długi jakie zaciągnąłem kiedy wszyscy płacili za występ mojej
córki z dwoma koleżankami.

Autor tekstu Jacek Marek Krawczyk
Kraków 2016.08.03

No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl