Total Pageviews

Wednesday 29 September 2021

Ucieczką by to nazwali

Z miłości do miłości i o miłości wziąłem książkę

w której jest tyle mowy ukrytej w piśmie już nie

zakazanym a na czasie dla ludzi, którzy pragną

żyć jak nowo narodzeni. Ja ze swej strony czytać

zacząłem i postanowiłem wiersz napisać o tym

jak może treść z książki zamienić się w czyn.


Litera z literą sylaba z sylabą

Wyraz z wyrazem zdanie z zdaniem

Czytam i składam myśl ukrytą

W tym co zostało napisane.


Jakże to pytam się sam siebie,

Że sens nabiera druk na białym papierze

I myśli kłębią się z tym co czytam

Ja wiem chciałbym żyć

Jak napisał pisarz.

Ucieczką by to nazwali

Starzy odważni i mądrzy

Do życia w świecie wydrukowanym

Jednak Ja pragnę by myśl z książki moja

Nie była mi obojętna do tego co napisano.


Wiersz nie dokończony.


Autor Jacek Marek Krawczyk

Kraków 2021.09.29


 

No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl