Total Pageviews

Saturday 14 March 2015

Konkurs recytatorski w MDDPS

Zgłosiłem się na konkurs recytatorski wybranego prze zemnie wiersza i jego osobistą interpretacje.
Wybrałem;
Rozmowa liryczna

Konstanty Ildefons Gałczyński

    - Powiedz mi jak mnie kochasz.
    - Powiem.
    - Więc?
    - Kocham cie w słońcu. I przy blasku świec.
    Kocham cię w kapeluszu i w berecie.
    W wielkim wietrze na szosie, i na koncercie.
    W bzach i w brzozach, i w malinach, i w klonach.
    I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona.
    I gdy jajko roztłukujesz ładnie -
    nawet wtedy, gdy ci łyżka spadnie.
    W taksówce. I w samochodzie. Bez wyjątku.
    I na końcu ulicy. I na początku.
    I gdy włosy grzebieniem rozdzielisz.
    W niebezpieczeństwie. I na karuzeli.
    W morzu. W górach. W kaloszach. I boso.
    Dzisiaj. Wczoraj. I jutro. Dniem i nocą.
    I wiosną, kiedy jaskółka przylata.
    - A latem jak mnie kochasz?
    - Jak treść lata.
    - A jesienią, gdy chmurki i humorki?
    - Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki.
    - A gdy zima posrebrzy ramy okien?
    - Zimą kocham cię jak wesoły ogień.
    Blisko przy twoim sercu. Koło niego.
    A za oknami śnieg. Wrony na śniegu.

Dlaczego, kto wie, jak myślicie?
Ponieważ nawiązuje do cyklu pór roku,
Które powracają jak jaskółka,
Wyrażając swoim lotem pogodę.
Metafora pogoda odnosi się do miłości
Dwóch osób, które się kochają
I mimo zmienności treści pór roku
Miłość zawsze trwa między nimi.
                                                  Autor tekstu i zdjęcia Jacek Marek Krawczyk
Kraków 2015.03.12

No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl