Total Pageviews

Thursday 28 July 2016

Zofia i ksiądz VIII

Ksiądz przyszedł do mnie wielce wzburzony i powiada
No i co Jacek doczekałem się jestem niewolnikiem Zofii
jak Filozof niewolnik... Popatrzyłem na niego i myślę
sobie wygląda na trzeźwego.., oczy mu nie gonią jak ćmie
do światła i nawet cerę ma jasną na licach więc powiadam.
Widzę w tobie samego ducha twórczego i mądrość zofii,
która cię wychowała na zwykłego kapłana i myślącego
jak ksiądz z powołania doświadczonego przez mądrość
duszpasterską i poznania empirycznego w literze słów
tobie tylko znanych jak i mnie człowiekowi świeckiemu...
Jak nie krzyknął, aż światło zgasło (notabene moja żona
zgasiła czyli Zofia) i mówi, człowieku na cóż mi ta mądrość
kiedy ja nie rozumiem modlitwy „Ojcze Nasz” a chodzi mi o zdanie
i nie wódź nas na pokuszenie. Pytam się kto? Kto ma nas wodzić
na pokuszenie jak Bóg jest miłosierny dla nas... E.., tam dla
mnie jest miłosierny, a dla Ciebie sam musisz dźwigać krzyż
i jeszcze pod górę jak niewolnik sługa Boży pierwszy Chrześcijanin.
Właśnie jestem niewolnikiem i proszę o większą pokorę
dla moje chuci „Zofii”, która jest moją mądrością niepokorną
i ciągle wymagającą ode mnie mówiąc; więcej, więcej, więcej
poznaj tej wiedzy tajemnej ukrytej w mej mądrości czyli „Filozofii Zofii”.
I co słuchasz i jesteś pokorny. No tak posłuchałem, teraz już nie
myślę o „Zofii” tylko o modlitwie i rozważam nad tajemnicami
Boskimi.., i co jesteś chory bo uważasz się za niewolnika ponieważ
nie możesz zapomnieć o „Zofii” tej mądrej filozofii. Tak...
No zgrzeszyłeś bratku, musisz iść do spowiedzi i wyznać swoje grzechy
i nie lękać się „Zofii” tylko po prostu ją studiować i wyciągać
wnioski i zapomnieć.., O czym..?, bratku wszystko jest w twoich rękach.
Nie lękaj się tylko wyznaj swoje winy spowiednikowi, a będziesz
zdrowy od pokus Tej „kobiety zofii”, która wodzi cię na postronku
jak baranka wśród owiec..

niedziela, 8 maja 2011
Autor Jacek Marek Krawczyk
Fragment opowiadań Zofia i ksiądz napisanych w roku 2011

No comments:

Post a Comment

jacek-43-43@o2.pl